Ontwikkelingen binnen de Muziekvereniging

7 maart 2021
De ontwikkelingen binnen de vereniging staan niet stil. Okay, er wordt momenteel niet gerepeteerd. We mogen niet met elkaar in een ruimte repeteren en daarbij komt dat de avondklok ons ook beperkingen oplegt. Buiten geldt nog steeds de regel om afstand te houden en niet met meerdere mensen bij elkaar te komen. De laatste corona-cijfers geven aan dat onze regio momenteel het zwaarst getroffen is van heel Nederland. Hoe kan dat, vraagt men zich af. Natuurlijk kan je net doen alsof het allemaal wel meevalt, maar dat is als vereniging niet verstandig en verantwoord.

Opleidingsorkest

Wij zijn nu aan het kijken of het repeteren met de jeugd wel mogelijk is. Hiervoor zijn vragen gesteld aan de instanties die zich met de voorschriften bezig houden. Op het moment dat deze tekst geschreven wordt, is daar nog niet meer over bekend. Zodra er mogelijkheden blijken te zijn, zullen wij beginnen!

Net als andere verenigingen doen wij ons best om de leden bij de vereniging betrokken te houden. Binnenkort organiseren wij voor de leden een Pub-quiz.  Niet heel origineel, maar wel leuk als groepsactiviteit. Het zal online gebeuren, dus dat biedt kansen om elkaar weer eens te zien.

Niet alleen de leden willen wij bij de vereniging betrokken houden. Ook onze (vaste) bezoekers, onze vrienden van de club en de bewoners van Wieringerwaard en als het even kan van de hele regio, willen wij bij de vereniging betrokken hebben. Ambities genoeg, nu nog even wachten dat er weer mogelijkheden zijn.

Ons jaarlijkse concert in de maand maart gaat dit jaar niet door. Het is al jaren gebruikelijk dat er een thema-concert georganiseerd wordt. Vorig jaar zou dit het LEEF!-festival zijn rond 4 en 5 mei. Zoals eerder verteld, staan deze plannen in de koelkast.

Dit voorjaar geen rommelmarkt en kwamen wij in februari ook niet langs de deuren met onze tulpenactie. De jaarvergadering is voorlopig uitgesteld tot een nog niet bekende datum. Een online-concert staat ook nog steeds op ons wensenlijstje. Alles is afhankelijk van mogelijkheden. Kortom: het is sober in activiteitenland.

Sober, maar wij zitten niet stil. Achter de schermen is en wordt er de laatste weken stilletjes gewerkt aan een andere activiteit. Hierover kunnen wij nu nog niet veel zeggen.

Ook hiervoor geldt: nog even geduld. Veel mensen vinden door corona een nieuwe hobby. Anderen gaan veel meer wandelen, zij verlaten hun vertrouwde rondje om en ontdekken al wandelend ergens anders in de regio mooie plekjes. Er zijn mensen die een muziekinstrument hebben aangeschaft en nu thuis zitten te oefenen, misschien wel aan de hand van YouTube-filmpjes. De muziekvereniging heeft een eigen muziekschool. Misschien is het voor hen iets om les te nemen? Zodra dit weer toegestaan is zal ook de muziekschool weer met lessen starten. Er wordt les gegeven op diverse instrumenten, niet alleen de instrumenten die in het fanfare-orkest bespeeld worden. Geïnteresseerden kunnen nu alvast op de website en/of via de mail bij ons informeren.

Reacties zijn gesloten.