Onze vereniging heeft een eigen muziekschool waar muziekles voor allerlei muziekinstrumenten gegeven wordt. De muzieklessen zijn voor alle leeftijden. Maak kennis met muziekles door het nemen van een proefles. Coördinator van de muziekschool is Meike Wilms.

Muziekles

• Gitaar (akoestisch, elektrisch en basgitaar)
  • Slagwerk / Percussie
  • Saxofoon (sopraan, alt, tenor en bariton)
  • Piano / Keyboard
  • Trompet / Bugel / Hoorn / Bariton / Euphonium /
    Trombone / Bas  (Koper)
  • Blokfluit

Lesdagen en tijden

Slagwerk/piano/gitaar Tim Boon
Maandag 15:50 – 19:30 uur

Saxofoon
vacature

Koper Petra Elbertsen
Dinsdag 15:25 – 19:40 uur

Slagwerk Yori van den Berg
Donderdag 16:00 – 19:30 uur

Lesinfo

Als je muziekles gaat volgen, wordt je lid van de muziekvereniging. Informatie over het lidmaatschap en de tarieven vindt u bij het tabblad “vereniging/informatie lidmaatschap”.

Er zijn verschillende lesvormen:

• Individuele les, één keer per week 20 of 30 minuten, 35 lessen per seizoen.
  • Individuele les, één keer per twee weken 20 of 30 minuten, 18 lessen per seizoen.
  • Groepsles, wekelijks 30/45/60 minuten voor 2/3/4 leerlingen, 35 lessen per seizoen.
  • Groepsles blokfluit, één keer per week 30 minuten voor 5 leerlingen, 35 lessen per seizoen.

AMV les

Algemene Muzikale Vorming.  In 8 lessen maakt de leerling spelenderwijs kennis met muziek. We spelen op verschillende instrumenten, leren noten lezen, zingen en bewegen en doen vooral veel muziekspelletjes.

De AMV lessen en AMV vervolg lessen worden eens per jaar gegeven en starten in april/mei.

Pdf AMV folder 2019

Muziekimpuls

Muziekimpuls is een project van basisschool de Tweewegen in samenwerking met de muziekvereniging.

De kinderen en leerkrachten van groep 3 t/m 8 krijgen muziekles van een externe muziekdocent.

Daarnaast krijgen de leerlingen in groep 6 instrumentale lessen en orkestlessen (Talentenorkest) van docenten koper, slagwerk en hout (saxofoon) vanuit de Muziekvereniging. Gedurende het schooljaar wordt toegewerkt naar een muzikale presentatie/voorstelling aan het einde van het schooljaar.

Optreden op het Waerts Muziekpodium

Aan het het eind van het muzikale seizoen is er speciaal voor leerlingen van de muziekschool een open podium waar je kan laten horen wat je afgelopen jaar geleerd hebt op muziekles. Familie leden en vrienden zijn welkom om te komen kijken.

Meespelen in het OpleidingsOrkest

Als je een jaar muzieklessen hebt gevolgd, mag je meespelen met het OpleidingsOrkest. Dit orkest oefent op vrijdagavond van 19:00 tot 20:00.

Opleiden naar het Hafabra examen

Het HaFaBra-examen is een examen voor muziekleerlingen van harmonie, fanfare & brassband (afgekort als HaFaBra). Het examen is opgedeeld in de gradaties A, B, C en D. De examens bestaan uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. De theorielessen kunnen gevolgd worden bij onze muziekschool. De kosten voor de theorielessen betaalt de vereniging. De examen-kandidaat dient zelf zorg te dragen voor de examenkosten. Aanmelden voor het examen kan via je muziekdocent. Kijk voor een overzicht van de examendata en de kosten voor het praktijkexamen, op de website van de Muziekorganisatie Noord-Holland en Utrecht

Opgeven voor muziekles of AMV les

Informatie over het lidmaatschap vindt u onder het tabblad “vereniging”. Als u muziekles volgt wordt u lid van de vereniging. Voor het volgen van AMV les geldt dit niet.
Graag opgeven voor muziekles via onderstaand formulier. Voor de betaling van het lidmaatschap download u het machtigingsformulier en levert u deze ingevuld in bij de penningmeester. De gegevens van de penningmeester staan op het formulier.

janee

Individueel 20 min per weekIndividueel 30 min per weekIndividueel 20 min les om de weekIndividueel 30 min les om de weekGroepsles (in overleg)AMV les

Vergeet niet het machtigingsformulier te downloaden en in te vullen.