muziekvereniging wieringerwaard

Vereniging

Onze vereniging bestaat sinds 1959 en heeft ongeveer 60 voornamelijk jonge leden. Naast het grote orkest met 32 leden heeft de vereniging ook een opleidingsorkest met 20 leden, dat door dezelfde dirigent wordt geleid: Michiel Drijver, en een muziekschool waar zo’n 45 kinderen en volwassenen muziekles krijgen. Het doel van onze vereniging is om samen muziek te maken met een gezellige groep mensen.

Algemeen

De kracht van Samen Spelen. Dit motto is van toepassing op muziekvereniging Wieringerwaard. Samenkomen, gezelligheid en presteren op niveau.

Naast onze wekelijkse repetitie (het hele jaar, met uitzondering van de kerstvakantie en de maanden juli en augustus) verzorgt de vereniging een paar keer per jaar een concert. Daarnaast doen we mee aan verschillende evenementen en festivals, gaan we om het jaar een weekend weg en houden we onze jaarlijkse barbecue aan het begin van het seizoen.

Informatie lidmaatschap

Als u mee wilt spelen bij één van de orkesten of muzieklessen wilt volgen, wordt u lid van de muziekvereniging.

Activiteiten
Leden van de vereniging doen mee aan activiteiten om de kosten laag te houden. De activiteiten zijn bijvoorbeeld: tulpenactie, boekenmarkt, rommelmarkt, oud papier ophalen. Van de leden wordt ook verwacht dat ze helpen bij het klaarzetten bij concerten, het opruimen en schoonmaken van de oefenlocaties. Ook zijn er wisselende bardiensten voor leden van het GrootOrkest.

Commissies
De muziekvereniging heeft een aantal commissies voor het organiseren van concerten, activiteiten, PR etc. Als lid ben je van harte welkom om deel te nemen aan een of meerdere commissies.

Muziekschool
Als u muziekles wilt volgen, wordt u lid van de muziekvereniging. Per jaar zijn er 35 lesweken. De blaasinstrumenten zijn te huur via de vereniging (indien voorradig). Alle algemene voorwaarden van de muziekschool zijn opgenomen in de pdf lesreglement.

Kosten
De tarieven voor het lidmaatschap en de muzieklessen zijn opgenomen in de pdf tarieven.

Voorwaarden en statuten
De voorwaarden van de vereniging zijn opgenomen in de pdf huishoudelijk reglement.
De statuten van de vereniging zijn opgenomen in de pdf statuten.

Het privacy beleid is opgenomen in de pdf privacy.

Voorzitter: Dennis Burger
Vice-voorzitter: Karin Arends
Penningmeester: Anja van Leuven
Secretaris: vacature
Bestuurslid, thema Orkestzaken: Lotte Smit
Bestuurslid, thema Muziekschool: Meike Wilms
PR & websitebeheer: Cock de Vries

Zoekt u nog een leuke functie binnen een dynamische vereniging? Neem contact op en wordt “secretaris”.

Onmisbaar voor de vereniging.

Onze vereniging heeft heel veel vrijwilligers die ons helpen met diverse activiteiten, zoals helpen bij de rommelmarkt en de boekenmarkt, koffie zetten tijdens de repetities, schoonmaken van het clubgebouw, assisteren tijdens de concerten enzovoort. Wilt u vrijwilliger worden bij onze vereniging, meld u dan aan!

Vriend, vriend+, sponsor

Steun onze vereniging en wordt Vriend. Vrienden ontvangen tweemaal per jaar een (digitaal) Vrienden- bulletin met informatie over alle aspecten van de vereniging en wat daar speelt.  Ook hebben Vrienden voorrang op de kaartverkoop van de concerten.

Wordt u Vriend+ van onze vereniging, dan wordt u ook één keer per jaar uitgenodigd voor een vriendenavond.

Als u wilt sponsoren, neem dan contact op met de PR commissie, via tabblad media.

Historie

Muziekvereniging Wieringerwaard is in 1959 opgericht als drumband. Later werd ook een blazersgroep toegevoegd. Naarmate de jaren verstreken groeide de vereniging en ontwikkelde zich tot een drumfanfarekorps. Later ging alleen de drumband nog de straat op. Het fanfareorkest beperkte zich tot binnen optredens.

De drumband kampte aan het eind van de jaren negentig met een terugloop van leden. Hierdoor werd in 1999 een samenwerking met muziekvereniging Creona aangegaan waarin onze drumbandafdeling is opgegaan. Na twee jaar raakte echter ook deze samenwerking ten einde en zijn de drumbandactiviteiten helemaal gestaakt.

Momenteel heeft Muziekvereniging Wieringerwaard twee fanfare orkesten en een eigen muziekschool. Sinds 2000 biedt de vereniging naast AMV lessen en instrumentale lessen, ook piano-, keyboard- en gitaarlessen.

Benieuwd naar welke concerten en festivals we de afgelopen jaren hebben gedaan?
Pdf Overzicht van concerten van de afgelopen jaren.

Opgeven als Vriend of Vriend+

Graag inschrijven op onderstaand formulier. Voor de betaling download u het machtigingsformulier en levert u deze ingevuld in bij de penningmeester. De gegevens van de penningmeester staan op het formulier.

Vriend (minimaal €5,-)Vriend+ (minimaal €20,-)

weet nietjanee

Vergeet niet het machtigingsformulier te downloaden en in te vullen.

Opgeven als Vrijwilliger

Onze vereniging heeft heel veel vrijwilligers die ons helpen met diverse activiteiten, zoals helpen bij de rommelmarkt en de boekenmarkt, koffie zetten tijdens de repetities, assisteren tijdens de concerten enzovoort. Wilt u ook vrijwilliger worden bij onze vereniging, meld u dan aan via onderstaand formulier.

geen voorkeurhelpen bij de boekenmarkthelpen bij de rommelmarktkoffie zetten tijdens de repetities op vrijdagavondhelpen bij concertenhelpen met oud papier ophalenschoonmaken

weet nietjanee