Winnaar in groep C op het Survento Fanfare Festival!

Muziekvereniging Wieringerwaard heeft 12 november 2022 meegedaan aan het Survento Fanfare Festival in Friesland. In groep C waren wij de winnaar met een afwisselend optreden, waarbij het showelement niet ontbrak. Dit alles onder leiding van dirigent Michiel Drijver. Het festival was live te volgen via een stream. Je kunt het optreden nog bekijken. Muziekvereniging Wieringerwaard begint op 1 uur en 3 minuten.

Impressie van een deelnemer:
“In de warme zomer van 2022 was ik van plan veel te spelen en te oefenen, maar het instrument kwam toch koud en zwaar verwaarloosd de koffer uit in september. Ik bleek gelukkig niet de enige te zijn op de eerste repetitie. Iedereen moest weer even wennen en de flesjes smeerolie waren ook mee.
We werden geïnformeerd over de tijd die komen ging en waar we naar toe mochten werken. Het festival Survento is echt iets voor ons, een festival in provincie Friesland waarbij het ook gaat om een stukje entertainment. Geen zware stukken maar vrij lichte muziek afgewisseld met een mooi rustig stuk.
In het begin van het werken naar dit concert toe, was het veel techniek wat onder de knie gekregen moest worden bij mij althans: de snelle loopjes, het exacte timen van de inzetten, maar ook de samenklank moest goed afgestemd worden, veel op balans gewerkt .
Na al die weken oefenen, waren we er klaar voor. Eén nummer moest uit het hoofd gespeeld worden met de benodigde entertainment en ook dat was goed gekomen .
Zaterdag 12 november waren we welkom in Friesland waar we ons programma tegenover een 4 koppige jury mochten uitvoeren .
Na de geoefende opkomst zetten we in met Brass Machine, wat meteen aansloeg met mooie trompet sectie met ieder zijn eigen solo, daarna Gabriella’s Sang met onze eigen Meike. Verso libre is een stuk waar we veel op geoefend hadden en dit kwam naar mijn mening ook goed naar voren.
Asterix is een heel groovy nummer wat uit het hoofd moest en staand. Onze bariton saxofoniste pakte toen de show en ging helemaal los in haar solo, daarop volgend Earth Walk uit Windows of the World, waarin de Sopraan en de drum solo helemaal DE top waren !
Na dit alles kregen we positive feedback van Wouter Daane (regisseur ,spel en regiecoach). Heel leuk om te horen hoe hij erover dacht .
In de tijd dat we moesten wachten op de uitslag met z’n allen gegeten in Surhuisterveen. We sloten de avond af met het feit dat we eerste waren geworden in categorie C !!!!!!!
Al met al super van dit festival genoten !”