Opbrengst tuinronde naar muziekverenigingen

WIERINGEN – Op 26 mei 2019 organiseerde Soroptimistclub Wieringerland de Tuinronde Wieringen. De tien bijzondere tuinen op het oostelijk gedeelte van Wieringen waren van 10.00 tot 17.00 uur geopend voor publiek. In de tuinen was een varieeteit aan bezienswaardigheden, zo zijn er tuinen met muziek, kunst en bijzondere verzamelingen.

De ronde had een lengte ongeveer 20 km en kon zowel met de fiets als de auto worden gereden. Dit jaar kon er gestart worden in de tuin van Anja Moeijes en Leo de Nooijer, Elft 41 – Hippolytushoef en in de tuin van Museum Jan Lont, Stroerweg 39 – Stroe. Ondanks de slechte weersvoorspellingen waren er weer veel mensen die kwamen genieten van de mooie tuinen. Gelukkig bleef het weer de hele dag beter dan voorspeld en kon iedereen zijn ronde afmaken.

Langs de route kon er worden genoten van prachtige kunst en/of muziek en niet te vergeten de heerlijke, zelfgemaakte gebak met koffie of thee. En voor de lunch was er een heerlijke huisgemaakte soep. Een deel van de opbrengst is bestemd voor 4 jubilerende muziekverenigingen en School for Justice.

Muziekverenigingen
Het muziekonderwijs is de afgelopen jaren steeds verder afgenomen. Ook de subsidies aan verenigingen worden steeds minder. Steeds meer verenigingen hebben moeite om hun hoofd boven water te houden. Juist terwijl muziek zo belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen. Als regionaal goed doel is dit jaar gekozen om vier muziekverenigingen uit de Gemeente Hollands Kroon te steunen. Vertegenwoordigers van muziekverengingen Apollo, Creona, Breeze en Wieringerwaard werden in de tuin van Anja Moeijes en Leo de Nooijer in Hippolytushoef ontvangen met een koffie en gebak. De verenigingen jubileren dit jaar en mochten naast de felicitaties een cheque van € 300,00 in ontvangst nemen.

Bron: Noordkop Nieuws

Reacties zijn gesloten.