AFGELAST: Herdenken in Wieringerwaard, 4 mei

De herdenking op 4 mei in Wieringerwaard bestaat uit een drietal onderdelen. U bent van harte welkom om aan alle drie de onderdelen deel te nemen, maar het volgen van 1 of 2 onderdelen is ook mogelijk.

18:30 Start historische wandeling (Witte Kerkje)
De herdenking in Wieringerwaard begint met een stille tocht. De tocht gaat langs een drietal locaties waar Jan Bremer vertelt over de gebeurtenissen in de oorlog.

19:45 Traditionele herdenking op de begraafplaats
De stille tocht eindigt bij de begraafplaats, waar we 2 minuten stil zijn, en luisteren naar woord en muziek.

20:30 Koffie en Herdenkingsconcert “kind in de oorlog”
Tijd voor koffie en het herdenkingsconcert door muziekvereniging Wieringerwaard. Om ongeveer 21:30 is het concert afgelopen en wordt het vrijheidsvuur aangestoken. De kracht van vrijheid vieren we samen op 5 mei met festival LEEF.